98478492_120232889684503_5288422458817249280_n
222945189_346274423747014_5529704626479212603_n
IMG_3204
IMG_3209
208367192_330657128642077_3303181329863944114_n
CPC 6128A
6128

Commodore 64 GS - GAME SYSTEM

Pod koniec lat 80tych w firmie Commodore zastanawiano się ile jeszcze da się wycisnąć (finansowo, rzecz jasna) z mocno poczciwego już Commodore 64. Podążając ścieżką firmy Atari która w 1987 roku zaprezentowała konsolę Atari XEGS, w 1990 roku debiutuje Commodore 64 GS. Konsola jest zupełnie zwyczajnym Commodore 64 umieszczonym w innej obudowie i portem cartridge wyprowadzonym do góry. W przeciwieństwie do klasycznego Commodore 64, konsola nie posiada user-portu,serial-portu oraz złącza magnetofonu. Co ciekawe, wszystkie wyprowadzenia na płycie głównej istnieją, nie było zatem żadnych technicznych przeszkód by przystosować do nich obudowę. Konsola została zatem w przeciwieństwie do konkurenta Atari z premedytacją pozbawiona możliwości podłączenia peryferiów.

Konsolę oferowano jedynie na rynku brytyjskim oraz duńskim. Nie musze nawet wspominać o tym, że okazała się rynkową porażką. W komplecie oprócz joysticka Cheetah Anihilator kupujący otrzymywał take kartridż zawierający 4 gry (Fiendish Freddy, Flimbo’s Quest, Klax, International Soccer).

Dziś konsola, ze względu na swoją rzadkość jest poszukiwana przez kolekcjonerów ( szczególnie w kompletnych, pudełkowych zestawach) i osiąga wysokie ceny na portalach aukcyjnych.